Norwegian's Cardfight!! Vanguard
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Dungaree Deck

2 posters

Go down

Dungaree Deck Empty Dungaree Deck

Poste  Laykane Fre Des 13, 2013 4:19 pm

Her er ett deck til ett undervurdert kort:

Grade 0 (17):
1x Lizard Soldier, Saishin
4x Malevolent Djinn (Crit)
4x Spark Edge Dracokid (Crit)
4x Old Dragon Mage (Draw)
4x Demonic Dragon Nymph, Seiobo (Heal)

Grade 1 (14):
4x Wyvern Guard, Guld
3x Desert Gunner, Raien
4x Red River Dragoon
3x Photon Bomber Wyvern


Grade 2 (11):
4x Dragonic Deathscythe
3x Demonic Dragon Berserker, Garuda
4x Thunderstorm Dragoon

Grade 3 (8 ):
4x Sealed Demon Dragon, Dungaree
4x Eradicator, Vowing Sword Dragon

Men breakriden blir Dungaree sin effekt en Vermillion for en CB1. Pretty sweet. Man kan gå all out crit også hvis man vil, men jeg er litt for glad i draws til å skrive det opp det på listen.
Laykane
Laykane
Trainee
Trainee

Posts : 32
Join date : 07.09.2012
Age : 32
Location : Oslo

http://www.elverumyugioh.smfforfree2.com

Til Toppen Go down

Dungaree Deck Empty Re: Dungaree Deck

Poste  DarkStriker Man Des 16, 2013 2:57 pm

Unflippers tbh er ikke nødvendig i decket fordi dungaree sin CB koster 1 og du vil aldri bruke den mer enn en gang for å ikke la dungaree ligge på 9k power. Spark Kid bør også vurderes for å få til en breakride lettere. Det er ikke altfor mye du kan skifte ut unflipperne med heller da, siden vi desverre ikke har adgang til kort som [You must be registered and logged in to see this link.]. Hex Cannon Wyvern er alltid grei alternativ ellers vis du ikke har lyst til å kjøre mer 10k vanillias. Hvordan gikk det egentlig for deg i går? Var decket counterblast hungry? Fikk du til breakride? Ble du gradestuck? Vis ja, hvilken grad?
DarkStriker
DarkStriker
Tactician
Tactician

Posts : 111
Join date : 29.11.2012

Til Toppen Go down

Dungaree Deck Empty Re: Dungaree Deck

Poste  Laykane Tir Des 17, 2013 10:48 am

Unflippers er absolutt nødvendig i og med at det spilles 4 Deathscythes som praktisk talt spiser opp CB'en din; Unflipperne er der for å gi de plass til å gjøre jobben sin. Og mange spillere er redd for damage unflipping, hvertfall i Narukami. Mindgames fører ofte til at de kaster bort skjold når det i bunn og grunn ikke handlet om liv eller død for din del om du fikk flippet damage den runden eller ikke. Hex Cannon er "meh" i og med at den er 11k atk og 8k def, og den upper egentlig ikke noe stage i offensiven om den ikke har 8k beatstick bak seg og skal slå på en crossride.

Saishin er en strålende starter i og med at den evt tvinger motstanderen til å kaste bort skjold tidlig (Og forhåpentligvis fortsette å gjøre det) eller miste sin verdifulle starter. Og starter Vanguards er ofte de som starter tempoet i ett deck; fjerner du den går de fra femte gir ned til tredje mens du selv enda kjører femte gir i og med at decket ditt gjør det som det skal. F.eks å fjerne Riot Horn i beast deity decket mitt. Det vil gjøre det betydelig mye svakere. Og det er sjeldent noe problem å få breakridet, så en enkel grad 3 søker er å sette decket i fjerde gir, om ikke tredje.

Hvordan det gikk for meg på søndag? Jeg spilte ikke dette decket på turnering. Det er Beast Deitys all the way for meg. Og i playtest har jeg aldri vært gradestuck, og det kjører det mattematisk optimale nummeret av gradene: 14 - 11 - 8, så den har like stor sjans til å gradestucke som andre decker. Hele grunnen til at jeg har lagd dette decket er fordi jeg syntes at Dungaree er ett undervurdert kort. Og decker av undervurderte/ sjeldent spilte klaner og kort er ofte de kuleste og mest utfordrende deckene å spille.
Laykane
Laykane
Trainee
Trainee

Posts : 32
Join date : 07.09.2012
Age : 32
Location : Oslo

http://www.elverumyugioh.smfforfree2.com

Til Toppen Go down

Dungaree Deck Empty Re: Dungaree Deck

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet