Norwegian's Cardfight!! Vanguard
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Megacolony? bedre enn megacologammel.

2 posters

Go down

Megacolony? bedre enn megacologammel. Empty Megacolony? bedre enn megacologammel.

Poste  Zindor Man Jan 07, 2013 2:02 pm

så langt er vel jeg den eneste som spiller megacolony, og så langt har det vist seg å være et veldig bra deck. Om det er oppsettet jeg har satt opp, måten jeg spiller eller bare den rene kombinasjonen av ren styrke og fæle taktikker vet jeg ikke, men jeg holder meg til denne mafia-gruppen av insekter, "Hail Giraffa!".

fire måter å spille på som jeg har fått med meg og gått gjennom (før jeg skaffet kortene jeg trengte), er:

Machining deck: kan vel egentlig sammenligne dette decket med "Amon dark irregulars". Boostes av kort i sjelen, men fokuserer på machining kort istedet for hva som helst. ganske ren powerhouse.

Webbing deck: aner ikke hva annet jeg skal kalle det, ettersom dette decket (selvom etter min mening) virker som et tulle-deck. Det fokuserer på kortene som bruker "cannot stand during your next stand-by phase" effekter. Basicly: Gloom flyman, lady bomb, Karma queen, Megacolony battler B, martial artist Master Beetle, hell spider og/eller Antlion. Personlig vil jeg ikke anbefale dette decket ettersom counter-blast cost'en for denne effekten er altfor høy, sett bortifra Battler B og Hell spider.

... Something deck: decket som fokuserer på trekking av kort. består basicly av: Magacolony battler A og C, machining mosquito, pest proffessor mad fly, water gang, Transmutated Thief Steal Spider og Master Fraude. Samle opp kort i sjelen, og bruk dem for å trekke kort via soul-blast. kan fungere bra i kombinasjon med machining deck.

Powerhouse/Giraffa deck: Vil nok si at det er dette decket jeg spiller. fokuserer mest på (obviously) Giraffa upgrading abilities ved å hente neste rank. decket fokuserer på de sterkere kortene av megacolony som ikke krever så mye for å få bonus i atk. decket mitt fokuserer seg mest på ren styrke med noen kombinasjoner av andre effekter som webbing og "destruction".

Skulle gjerne lagt ut en liste av decket mitt... men jeg er ikke en person som liker å poste decks jeg lager selv.
Zindor
Zindor
Moderator
Moderator

Posts : 78
Join date : 27.11.2012
Age : 34
Location : Oslo

Til Toppen Go down

Megacolony? bedre enn megacologammel. Empty Re: Megacolony? bedre enn megacologammel.

Poste  Magnus Ons Jan 09, 2013 10:31 am

Det Webbing dekket du snakker om blir bedre etter hvert. Du kan seff ikke lage det enda men du kan snart locke kort i motstanderens hånd og det med å locke Units på feltet er også kjekt. Skal de angripe må de retire unit og bruke opp hånda. Vis ikke de velger å bytte ut units trenger du ikke å bruke opp så mange kort i hånda.

Det kommer noen nye Megacolony så du får glede deg så får vi se hva du klarer med de nye kortene. Very Happy
Magnus
Magnus
Admin
Admin

Posts : 232
Join date : 31.08.2012
Age : 31
Location : Ski

https://www.youtube.com/kavasiki

Til Toppen Go down

Megacolony? bedre enn megacologammel. Empty Re: Megacolony? bedre enn megacologammel.

Poste  Zindor Ons Jan 09, 2013 1:29 pm

sier ikke at webbingen er direkte dårlig. sier bare at av de kortene nå så er det bare battler B og kanskje master beetle som er de eneste som har en kost folk er villige til å betale. Karma queen kommer ut og du kan betale 2 counter-blasts for å webbe étt av motstanderens kort. slike kosts synes jeg er altfor dyre for å kanskje få motstanderen til å miste ett kort som kanskje er bedre enn den du "stengte ned".

Jeg ser veldig fram til nye web effekter, men jeg ser ikke megselv komme til å bruke dem om kost'en på effektene er så dyre som to. webbing av motstanderens hånd for counterblast 2 f.eks, KAN være bra om du tilfeldigvis velger riktig kort, men i vanguard så er nesten 50% av hånden til folk guard, og andre delen er kort klare til å bli spilt ut som back-up rear-guard. sier det er veldig mye hvis-om og dersom, og jeg foretrekker å vite hva som når jeg bruker en effekt Razz OM hand-web kortene gjør at du kan SE på motstanderens kort og SÅ webbe, så ville jeg nok vurdert det, men jeg ser at en slik effekt ville være altfor overpowered med tanke på at hånden til spillerne er forsvaret dems. har mye å si om kort og kort, men mine counter-blast er holdt av til giraffa for øyeblikket Smile men som alltid, ser fram til nye kort for å teste dem ut.
Zindor
Zindor
Moderator
Moderator

Posts : 78
Join date : 27.11.2012
Age : 34
Location : Oslo

Til Toppen Go down

Megacolony? bedre enn megacologammel. Empty Re: Megacolony? bedre enn megacologammel.

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet