Norwegian's Cardfight!! Vanguard
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

topp 4!!!!!!!!!

3 posters

Go down

topp 4!!!!!!!!! Empty topp 4!!!!!!!!!

Poste  yllo Søn Mar 03, 2013 10:27 pm

Lurte på om det kunne vært mulig om vi hadde top 4 i vanguard turneringen isteden for å basere premien på tiebreaks. Hørte dere hadde det slik før, så ble det endra (ble slik for yugioh også..). Hadde vært fint om vi kunne ha top 4. Ikke bare er det flere kamper man kan spille (som man vanligvis gjør etter turneringen uanz..), men alle får muligheten for 1 premien selv om man har blitt satt opp mot folk med dårligere tiebreaks.

Selvfølgelig så må jo de fleste være enige. Man kan jo skrive om man har lyst på det her ^^

(kult om man kunne lage en "poll" ^^)

yllo
The New Guy
The New Guy

Posts : 8
Join date : 22.02.2013

Til Toppen Go down

topp 4!!!!!!!!! Empty Re: topp 4!!!!!!!!!

Poste  Zindor Man Mar 04, 2013 1:12 pm

denne diskusjonen har alt vært, men jo, det er en del som foretrekker topp 4. men la oss se på det logisk:

Du er entrer en turnering for å vinne/ha det gøy. la oss si vi er 10 stk, vi har da kanskje 2-3 kamper først, og så til topp 4 listen. 4 personer av disse 10 deltakerne spiller så 2 runder til for premien sin mens 6 andre blir etterlatt og med dette, bare deltatt i halve turneringen. 2+ andre som ikke kom med til topp 4 har kanskje like mange wins som 2-3 andre på topp 4 listen, og da avgjøres tie-break kun en gang.

men uten topp 4, så har da alle muligheten til å spille like mange ganger, fortsatt ha følelse av at de er en del av turneringen og resultatet til ALLE spillerne teller pga tie-breaks som blir gjort opp på slutten av turneringen.

Personlig har jeg ikke noe imot topp 4, men jeg liker tie-break tourneys bedre fordi alle er en like stor del av turneringen hele veien. Pluss at det er en egen sjarm i at de har satt det opp som de har i anime'en også hvor den som har mest wins og best tie-break faktisk er den som har bevist seg til å fortjene førsteplassen istedet for at det skjer en "fluke" (engelske ordet) som kan skje i topp 4. Om en taper første kamp i topp 4 så har den personen kun sikret seg 4 plass, og må slåss for 3 plass. I tie-break tourneys så kan en person tape en gang, men fremdeles vinne første plassen eller andre plassen så lenge tie-break'en tillater det. dette gir alle en ekstra sjanse til å vinne, istedet for å bli holdt igjen pga ett tap.

og ikke vondt ment, men jeg er fullstendig klar over hvordan YGO spillerne er (jeg har selv vært dommer for den gjengen en god periode), og vi har ingen "jeg er med BARE for å vinne" spillere i motsetning til YGO (etter det jeg vet hvertfall). Vanguard er (etter mitt synspunkt) det mest ballanserte kortspillet som er ute, og ved å holde topp 4 borte fra turneringen så forblir det så ballansert det kan bli.
Zindor
Zindor
Moderator
Moderator

Posts : 78
Join date : 27.11.2012
Age : 34
Location : Oslo

Til Toppen Go down

topp 4!!!!!!!!! Empty Re: topp 4!!!!!!!!!

Poste  Minionpeter Tir Mar 05, 2013 9:28 am

Persnolig liker jeg top 4 siden det blir mere speingen og jeg synes det føles mere som en tunering når man har en "finale", med det er fordi jeg synes det er spennede å se siste matchen, men det er jo mere refferdig for de som ikke liker å se på å ikke ha top 4 ^^
Minionpeter
Minionpeter
Tactician
Tactician

Posts : 77
Join date : 07.09.2012
Age : 30

Til Toppen Go down

topp 4!!!!!!!!! Empty Re: topp 4!!!!!!!!!

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet