Norwegian's Cardfight!! Vanguard
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

A new challenger appears!

4 posters

Go down

A new challenger appears! Empty A new challenger appears!

Poste  yllo Søn Feb 24, 2013 10:04 pm

Hey alle sammen! Ex yugioh spiller her.. (eller SPILLER FORTSATT yugioh men foretrekker vanguard). Begynte med Vanguard siden kompisen min Thuong sa at spillet var gøy. Som en spiller som kommer fra Yugioh så syntes jeg Vanguard var bare noe tull på starten, alt så ut som det baserte seg på luck (triggers). Tok fortsatt sjansen siden det kommer en ny banlist for yugioh, og gidder ikke å spille resten av formatet, så jeg kjøpte et Nova grappler structure deck fra Outland. Kan lett si at etter 2 uker med Vanguard er spillet faktisk mye MORSOMMERE enn yugioh...

Liker måten Vanguard promoterer at spilleren helst spiller ut sine kort, for å deretter få advantage over motstanderen ved å f.eks force shields, mens yugioh har et focus på card advantage og veldig mye "power cards". Lettere sagt; Vanguard vil at spilleren skal spille ut sine kort for å få mer advantage, mens yugioh er handler det mer om å "spille ut så minst kort som mulig" og relye på powercards og punishe "overextends" fra motstanderen for å få advantage...

Jeg kommer til å spille 2 turneringer med Vanguard og 1 turnering med yugioh fremover... Har noen lyst å spille yugioh kan de sikkert låne deck fra meg.. (mange der som er villig til å låne bort deck..).

Generelt liker jeg å se på anime, lese manga, elsker nintendo spill, final fantasy serien, spiller mye piano (kan alle mulige anime-theme sanger på piano), kortspill (erfaring med pokemon, magic, yugioh blablabla..) elsker sushi og sist men ikke minst spiller jeg "League of Legends" på et ganske competetivt nivå Razz ...

Vil si takk til VALLE, KEN og CHRIS at de ga meg en lettere start ved å hjelpe meg ut med noen commons kort osv =D i appreciate it guys!

Ser dere søndag! Very Happy



yllo
The New Guy
The New Guy

Posts : 8
Join date : 22.02.2013

Til Toppen Go down

A new challenger appears! Empty Re: A new challenger appears!

Poste  Magnus Søn Feb 24, 2013 10:36 pm

Jeg merker at det er mange som sier at det med crit trigger et alt når det gjeldet Vanguard. Men som du selv sier er det bare å prøve spillet så vil man merke at det faktisk et mye mer en bare det.

Siden du elsker Nintendo har vi et Sub-Forum for det Ride to Victory kommer jo snart til 3DS.

Velkommen og måtte du trives her i en lang tid fremover.
Magnus
Magnus
Admin
Admin

Posts : 232
Join date : 31.08.2012
Age : 31
Location : Ski

https://www.youtube.com/kavasiki

Til Toppen Go down

A new challenger appears! Empty Re: A new challenger appears!

Poste  Zindor Man Feb 25, 2013 2:01 pm

crit triggers er for pyser som ikke tørr å spille en kamp over lengre tid Razz

velkommen, og fortell dine andre YGO venner å joine Vanguard, det er likesågodt greit å få det overstått nå med at Vanguard er det nye YGO når det kommer til spillerne enn å vente mens YGO lider en treg død Razz
Zindor
Zindor
Moderator
Moderator

Posts : 78
Join date : 27.11.2012
Age : 34
Location : Oslo

Til Toppen Go down

A new challenger appears! Empty Re: A new challenger appears!

Poste  yllo Man Feb 25, 2013 3:16 pm

lol =P xD de fleste som spiller yugioh har også et vanguard trial deck og jeg antar 2-4 synes spillet er ganske gøy, så de blir sikkert med på turneringer etter hvert. Tror ikke derimot yugioh dør ut. Det er sant at de fleste "veteranene" har slutta eller reist bort, men det har kommer stadig nye folk som interesserer seg for spillet (ikke mange av dem er så competetive men har i det siste sett mange nye folk som kommer til yugioh turneringa 2/3 ganger i måneden).

Selv liker jeg både yugioh og vanguard, er bare litt lei av ygo atm og syns vanguard er mye mer morsommere. Problemet med ygo folka er at de fleste er enten ;"ok spillet er gøy, men baserer seg kun på flaks" eller så er de mer av typen :" omg spiller du vanguard?!??! spillet er så /&%@#( [insert curse word here] skittent". Var også slik før, før jeg satte meg inn i det. Tror flere etterhvert, også yugioh folka, vil sette pris på Vanguard så lenge de får prøvd det ordentlig og gir det en sjanse Razz Very Happy

yllo
The New Guy
The New Guy

Posts : 8
Join date : 22.02.2013

Til Toppen Go down

A new challenger appears! Empty Re: A new challenger appears!

Poste  Zindor Man Feb 25, 2013 3:46 pm

mann er ikke særlig smart om man sier at vanguard IKKE baserer seg på flaks (no offense til noen). men det er dette som gjør at Vanguard er gøy. i motsetning til alle andre kortspill, så er det triggerne i Vanguard som som oftest avgjør kampene. et trial deck kan fort slå et deck som er satt sammen perfekt så lenge man får triggers i riktig tid. som du selv sa, det er mye fokus på hand/card advantage i andre kortspill, og alle kortene har sin egen kombo å følge, Vanguard derimot er såklart rettet mot skills av spilleren selv, men jeg vil si at alle kampene i vanguard baserer seg på flaks. Om man fjerner triggers og spiller kun med de andre kortene så blir det helt likt andre kortspill. triggers gjør vanguard unikt, triggers avgjør kampene, og ja, triggers er 100% basert på flaks.

å si at Vanguard er dårlig fordi det handler "bare om flaks" og slikt (retter ikke dette mot deg som person, men som et eksempel), er det samme som å si at YGO er dårlig fordi spillet har trap/spell cards. traps/spells legger på et eget unikt overraskelsesmoment i spillet, akuratt som triggers, bortsett fra at med triggers så vet INGEN hva som kommer (med mindre man spiller OTT eller nå hvem som kan se på øverste kortet i decket).

summert opp, alle kortspill har sine klisjeer, og alle har sine "ulemper" om man vil kalle det det, alle kortspill har et unikt oppsett. Om YGO hadde kommet etter Vanguard så hadde nok mange klaget på en god del ting (spessielt banlisten), og brukt det som det eneste eksempelet for ikke å spille det. Vanguard gir enhver spiller muligheten til å vinne så lenge flaksen er på dems side, noe som også gjør at Vanguard (i motsetning til ALLE andre kortspill) er et BALANSERT spill.

beklager at det nesten ble en stil, men etter å ha vært dommer for YGO for lenge siden, så er jeg fullt klar over hvor trangsynte og intetanende disse folka kan være (igjen no offense... kanskje litt). Men jeg vil ikke ha noe med dem å gjøre, så forhåpentligvis så blir dette mer eller mindre en melding du kan gi videre til de som mener Vanguard "suger" Wink
Zindor
Zindor
Moderator
Moderator

Posts : 78
Join date : 27.11.2012
Age : 34
Location : Oslo

Til Toppen Go down

A new challenger appears! Empty Re: A new challenger appears!

Poste  yllo Tir Feb 26, 2013 2:13 am

haha, interressant innlegg med gode punkter Very Happy...

Det du sier er riktig, det er mye flaks når det gjelder triggers. Men som spiller kan man alltid forbedre sine egne skills (slik som i alle andre kortspill) og dermed øke sjansen for å vinne UANSETTT hvor mye flaks man har. Har merket det er mye man kan gjøre i vanguard, mye man kan ta hensyn til (f.eks passe på hvilket deck man spiller mot, og gjøre valg som er fornuftige som f.eks ikke få motstanderen til 5 skade hvis du vet personens boss monster har en grusom effekt når personen har 5 skade..).

Selv sliter jeg med å avgjøre når det er smartest å slå rear guards/framfor vanguard... Siden jeg er ganske ny er det MYE jeg trenger å lære, og har ikke funnet ut min egen spillestil som passer meg.. Har derimot noen små punkter jeg liker å følge. For eksempel har jeg merket at hvis du er lik eller ligger under i skade kan du jobbe med "fielden" og prøve å få advantage der, ved å fjerne/slå rearguards. Ligger du over i skade må du prøve å gjøre skaden jevnt igjen. Hvorfor? Fordi på denne måten sikrer du deg selv at du får brukt "heal triggerne" på best mulig måte (sjansen for å få heal er liten, MEN den er jo der..). Som sagt det er mange faktorer man må være obs på, så dette gjelder ikke alltid Razz

Dette er kanskje obvious for veteraner og folk som har spilt en god stund, men for meg og mange andre som er nye og holder på å lære, er ikke dette helt obvious ved første øyekast..

Elsker det hele med at hvilket som helst deck har muligheten til å vinne i Vanguard, noe man kan si er nesten det helt motsatte i Yugioh. I Yugioh, for å ha muligheten til å vinne over tier 1 decks, må du alltid ha de nyeste kortene (vanligvis er det 3-4 kort per sett som er helt broken mens andre kort er helt decent, men ikke særlig competetivt..) Det var ganske nesten helt umulig å slå "rabbit decks" når det var på sitt beste med f.eks et "karakuri deck"... I vanguard derimot virker det som at selve FLERE AV KORTENE DE GIR UT er mere brukbare, og man kan faktisk lage et decent deck ut av de kortene man ønsker og ha en sjanse å spille mot de "beste deckene" (nesten på samme måte jeg følte som når jeg spilte "standard type 2 magic tcg").. Very Happy

yllo
The New Guy
The New Guy

Posts : 8
Join date : 22.02.2013

Til Toppen Go down

A new challenger appears! Empty Re: A new challenger appears!

Poste  Zindor Tir Feb 26, 2013 6:15 pm

punktet med om man skal slå rear-guards eller vanguard kommer HELT an på hvilke deck du spiller og hvordan du spiller decket. Jeg f.eks som spiller Megacolony slår ut rear-guards fordi min main unit (Giraffa) har mulighet til å ta ut to grade 1 units med effekten sin, hvilket betyr at jeg fort kan clear'e feltet til motstanderen om han ikke forsvarer seg. Finn din spille-stil til decket ditt, og hvilke effekter som passer best til spille-stilen. Jeg er teknisk sett fortsatt ny til Vanguard med tanke på hvor mange som spiller og hvor mange som begynte etter meg, men jeg har vunnet de fleste turneringene jeg har vært med på pga taktikken jeg lagde med decket. Mitt råd er: bygg et deck som fokuserer på hva du er mest komfortabel med, og velg en klan som ikke er så populær som passer denne spille-stilen. Det å spille en upopulær klan kan fort vise seg å gi en veldig positiv effekt siden folk ikke er vandt med hvilke effekter de har og hvilke effekter som er tilgjengelig.
Zindor
Zindor
Moderator
Moderator

Posts : 78
Join date : 27.11.2012
Age : 34
Location : Oslo

Til Toppen Go down

A new challenger appears! Empty Re: A new challenger appears!

Poste  Magnus Tir Feb 26, 2013 6:44 pm

Og hva du spiller mot. Er der like viktig når det kommer til hva du skal slå.
Magnus
Magnus
Admin
Admin

Posts : 232
Join date : 31.08.2012
Age : 31
Location : Ski

https://www.youtube.com/kavasiki

Til Toppen Go down

A new challenger appears! Empty Re: A new challenger appears!

Poste  DarkStriker Tor Feb 28, 2013 11:51 am

Velkommen! Så lang post så gadd ikke å lese. Bare å spørre i vei vis det er noe du lurer, men med tanke på hvor lange post det er her så tipper jeg du får svarene du søker Very Happy
DarkStriker
DarkStriker
Tactician
Tactician

Posts : 111
Join date : 29.11.2012

Til Toppen Go down

A new challenger appears! Empty Re: A new challenger appears!

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet