Norwegian's Cardfight!! Vanguard
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

NARUKAMI VG TIER LIST! 16.12.2013. TEMPEST BOLTING YOUR FIELD

3 posters

Go down

NARUKAMI VG TIER LIST! 16.12.2013. TEMPEST BOLTING YOUR FIELD Empty NARUKAMI VG TIER LIST! 16.12.2013. TEMPEST BOLTING YOUR FIELD

Poste  DarkStriker Søn Mai 19, 2013 12:35 am

Disclaimer: Hatt så mye fritid at jeg vurderte å kontribute litt på subforumet til narukami ved å lage en tier list. Er ikke glad i å reveale mine soon to be narukami deck recipes eller alt med deck recipe å gjøre så lenge jeg har lagd det selv. Anyways here it comes

Slettet alt forklaring av kort jeg siden det ville bli en text-o-wall før eller siden og det er mye morsommere vis dere bare spurte meg, også forklarte jeg selv plassering osv. Gir forklaring såklart for nye nye kort da.
Breakrides ligger også nå i sin egen tier list fordi de er bare 11k vanillias alene.

VG TIER LIST
Tier listen går fra den beste først til dårligst sist. Tier listen er rent basert på det jeg selv mener og burde kun bli brukt som diskusjon eller være en veileder for de som har tenkt til å prøve seg på Narukami.

NB! Dette er tier list basert på hvor effektive de er som VANGUARD og ikke REARGUARD!

BOSS VANGUARDS

God Tier
Dragonic Descendant

Tier 1
Gauntlet Buster Dragon, Vowing Saber Dragon R, [You must be registered and logged in to see this link.]

Tier 2
Sweep Command Dragon, Dungaree UNLIMITED, Dragonic Kaiser Vermillion, Dungaree, THE BLOOD, Armor Break Dragon

Tier 3
[You must be registered and logged in to see this link.], Spark Horn Dragon, Thunder Break Dragon

Tier 4
Discharging Dragon, Daimu

Nonexistent
Rumble Gun Dragon, Gyras, Turbulence Dragon, Indra

Breakride Tier list
[You must be registered and logged in to see this link.] - Cost effective CB1, retire 2. En av de beste break ridene spesilt kombinert med gauntlet.

Vowing Sword Dragon - Cost efficient kort. Mest for heavy CB'ing deck. Mest brukt kun for Saber sin xride.

Electric Shaper - Dårligst breakride fordi synergier best med kun Sweep og Armor Break.

Vis det er 1 ting alle breakrides har tilfelles i en narukami deck, så er det at de blir lite spilt. De har ikke så bra synergy utenom spesifike kort de må kjøres med.
Reasoning:
Endre litt plasseringer av kort. Gauntlet fikk høyere plass en Vowing fordi Chaos breaker dreper Vowing, mens Gaunltet ler.
Sweep går ned i plassering pga nye mer effektive kort

Tempest Bolt Dragon - I tag får han 40k power når han LB'er. Men det er ikke derfor han ligger på top. Han ligger på top fordi han er en indirekte LJ counter. Når dine units er locka, blir de ikke retiret via hans effekt. Chaos Breaker uten Descendant i metaen gjør han top tier fordi den eneste kortet ellers å gå er Saber, som ikke har field pressence mot Chaos Breaker . Han ligger bak Gauntlet fordi Gauntlet snur games veldig fort og i en LJ-free enviroment er han millioner av ganger bedre.

Gauntlet - Hvorfor så høyt nå? Med Ignition får han retire krefter på lik nivå med Saber og han risikerer ikke å locke rearguards som er veldig farlig i en Chaos Breaker meta. Inntil det kommer bedre unlockers mot Link Jokers, så er desverre Saber borderline tier 1

Har jeg glemt noe? Uenig med meg? Ta opp tastaturet ditt og skriv i vei! Driver også å lager en tier list for SV og RG units for Narukami. Tviler det blir noe av siden mange av kortene funker kun med spesifike kort/archetypes.


Sist endret av DarkStriker den Man Des 16, 2013 3:30 pm, endret 14 ganger
DarkStriker
DarkStriker
Tactician
Tactician

Posts : 111
Join date : 29.11.2012

Til Toppen Go down

NARUKAMI VG TIER LIST! 16.12.2013. TEMPEST BOLTING YOUR FIELD Empty Re: NARUKAMI VG TIER LIST! 16.12.2013. TEMPEST BOLTING YOUR FIELD

Poste  DarkStriker Søn Mai 19, 2013 4:43 pm

Reserverd
DarkStriker
DarkStriker
Tactician
Tactician

Posts : 111
Join date : 29.11.2012

Til Toppen Go down

NARUKAMI VG TIER LIST! 16.12.2013. TEMPEST BOLTING YOUR FIELD Empty Re: NARUKAMI VG TIER LIST! 16.12.2013. TEMPEST BOLTING YOUR FIELD

Poste  Minionpeter Tor Mai 30, 2013 12:03 pm

Hva tenker du om xriden til dugere? :O
Minionpeter
Minionpeter
Tactician
Tactician

Posts : 77
Join date : 07.09.2012
Age : 30

Til Toppen Go down

NARUKAMI VG TIER LIST! 16.12.2013. TEMPEST BOLTING YOUR FIELD Empty Re: NARUKAMI VG TIER LIST! 16.12.2013. TEMPEST BOLTING YOUR FIELD

Poste  Neo-Alpha Lør Jun 01, 2013 6:22 pm

Som en Narukami spiller siden Day 1 av Vanguard i Oslo, så må jeg virkelig si meg enig med tierlisten din. Er lettet for at jeg har kjørt med riktig tier for TCG-kortene hele tiden. ^^'

Har også fått sett ferdig sesong 2 av serien og er nå på sesong 3 (endelig!).
Etter episoden med Naoki og Kai ble jeg SYKT hyped på breakrides og set 10! Er ikke tvil om hva jeg skal kjøre! Very Happy


Sist endret av Neo-Alpha den Ons Jul 17, 2013 12:07 pm, endret 1 gang
Neo-Alpha
Neo-Alpha
Trainee
Trainee

Posts : 25
Join date : 02.09.2012
Age : 31
Location : Østfold

Til Toppen Go down

NARUKAMI VG TIER LIST! 16.12.2013. TEMPEST BOLTING YOUR FIELD Empty Re: NARUKAMI VG TIER LIST! 16.12.2013. TEMPEST BOLTING YOUR FIELD

Poste  DarkStriker Man Jun 03, 2013 9:49 pm

Minionpeter skrev:Hva tenker du om xriden til dugere? :O
Crossriden til Dungaree er mer effektivt en THE BLOOD. Dungaree selv derimot taper mot Vermillion. Vis han hitter 9k power blir han helt forferdelig.

Neo-Alpha skrev:Som en Naukami spiller siden Day 1 av Vanguard i Oslo, så må jeg virkelig si meg enig med tierlisten din. Er lettet for at jeg har kjørt med riktig tier for TCG-kortene hele tiden. ^^'

Har også fått sett ferdig sesong 2 av serien og er nå på sesong 3 (endelig!).
Etter episoden med Naoki og Kai ble jeg SYKT hyped på breakrides og set 10! Er ikke tvil om hva jeg skal kjøre! Very Happy
Gled deg veldig til Dungaree Crossride. Jeg er veldig usikker hvor den vil havne i tier listen, men han er lett bedre enn Armor Break. Han konkurer mot Gauntlet, men Gauntlet er så flink i å være så effektivt i alle eradicator deck (Sweep, Breakride eller EDD), mens Dungaree er påbundet til å gå en Dungaree heavy deck.
DarkStriker
DarkStriker
Tactician
Tactician

Posts : 111
Join date : 29.11.2012

Til Toppen Go down

NARUKAMI VG TIER LIST! 16.12.2013. TEMPEST BOLTING YOUR FIELD Empty Re: NARUKAMI VG TIER LIST! 16.12.2013. TEMPEST BOLTING YOUR FIELD

Poste  DarkStriker Man Jun 10, 2013 10:15 pm

Kan dere trykke på linken jeg puttet inn under Vowing Saber?
DarkStriker
DarkStriker
Tactician
Tactician

Posts : 111
Join date : 29.11.2012

Til Toppen Go down

NARUKAMI VG TIER LIST! 16.12.2013. TEMPEST BOLTING YOUR FIELD Empty Re: NARUKAMI VG TIER LIST! 16.12.2013. TEMPEST BOLTING YOUR FIELD

Poste  DarkStriker Man Des 16, 2013 3:31 pm

Update yo. Med set 14!
DarkStriker
DarkStriker
Tactician
Tactician

Posts : 111
Join date : 29.11.2012

Til Toppen Go down

NARUKAMI VG TIER LIST! 16.12.2013. TEMPEST BOLTING YOUR FIELD Empty Re: NARUKAMI VG TIER LIST! 16.12.2013. TEMPEST BOLTING YOUR FIELD

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet