Norwegian's Cardfight!! Vanguard
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Kagero Tier List! Creating G4 Meta. ENTER THE FRAY! VAGUE!

4 posters

Go down

Kagero Tier List! Creating G4 Meta. ENTER THE FRAY! VAGUE! Empty Kagero Tier List! Creating G4 Meta. ENTER THE FRAY! VAGUE!

Poste  DarkStriker Tir Jun 11, 2013 11:15 am

Tier listen går fra den beste først til dårligst sist. Tier listen er rent basert på det jeg selv mener og burde kun bli brukt som diskusjon eller være en veileder for de som har tenkt til å prøve seg på Kagero.
Dette er tier list basert på hvor effektive de er som VANGUARD og ikke REARGUARD!


Kagero Tier list

God Tier

Conroe
Tier 1
The End, [You must be registered and logged in to see this link.], [You must be registered and logged in to see this link.], [You must be registered and logged in to see this link.],
Tier 2
[You must be registered and logged in to see this link.] , Inferno Blockade, [You must be registered and logged in to see this link.]
Tier 3
Dragonic Lawkeeper, [You must be registered and logged in to see this link.], Dragonic Overlord, Blockade, Flare Whip Dragon, Gandharva
Tier 4
Goku, Dragonic Waterfall, Amber Dragon
Fodders:
Aleph, Vortex Dragon, Blazing Flare Dragon

Breakrides
Dauntless Drive Dragon

Noe spørsmål? Råd til deck? Tips? Just ask.[/b]


Sist endret av DarkStriker den Ons Jan 15, 2014 1:51 am, endret 6 ganger
DarkStriker
DarkStriker
Tactician
Tactician

Posts : 111
Join date : 29.11.2012

Til Toppen Go down

Kagero Tier List! Creating G4 Meta. ENTER THE FRAY! VAGUE! Empty Re: Kagero Tier List! Creating G4 Meta. ENTER THE FRAY! VAGUE!

Poste  DarkStriker Ons Jun 12, 2013 11:24 am

Reserved
DarkStriker
DarkStriker
Tactician
Tactician

Posts : 111
Join date : 29.11.2012

Til Toppen Go down

Kagero Tier List! Creating G4 Meta. ENTER THE FRAY! VAGUE! Empty Re: Kagero Tier List! Creating G4 Meta. ENTER THE FRAY! VAGUE!

Poste  Minionpeter Ons Jun 12, 2013 12:34 pm

Så blovkad kan ikke spilles med croess ride? sier du at korte er bedre bare med brake ride? ^^
Minionpeter
Minionpeter
Tactician
Tactician

Posts : 77
Join date : 07.09.2012
Age : 30

Til Toppen Go down

Kagero Tier List! Creating G4 Meta. ENTER THE FRAY! VAGUE! Empty Re: Kagero Tier List! Creating G4 Meta. ENTER THE FRAY! VAGUE!

Poste  DarkStriker Ons Jun 12, 2013 12:51 pm

Blockade er ikke så spillelig med mindre du kjører han med crossride mente jeg. Andre units gjør jobben hans mye bedre. Han funker med cross fordi det gir han 13k base. Inferno Blockade kan funke lett uten Blockade bare ved å bruke Dauntless Drive. Så langt som jeg har sett pleier folk å kjøre Dauntless med både Blockade og Inferno Blockade. Men som sakt så er det vel personal preference. Det er ikke mange som kjører Kagero lenger selv med Seal buff. Det de heller gjør er å splashe Seal kortene på en THE END deck bare for å øke retireing kreftene til decket. Så klart får du ikke alltid proccet effekten ut pga du må ha Seal Dragons i damagezone, men 9/10 skal du alltid ha det.

Alle kjøre breakride? Nei. Goku er elendig med breakride fks. Dragonic Overlord er også fail fordi han mister TwinDrive og da blir restanding enda mer fail. Jeg ville også ha sakt THE END funker bedre uten Dauntless etter en del testing. Dauntless sin effekt er for vanskelig å procce av og trenger så mye set up. Kagero lever ikke så lenge. Lawkeeper kan funke med Dauntless, men såklart når Dauntless er ute er kun THE END og Inferno Blockade som blir brukt med tanke på den ble unbannet.
DarkStriker
DarkStriker
Tactician
Tactician

Posts : 111
Join date : 29.11.2012

Til Toppen Go down

Kagero Tier List! Creating G4 Meta. ENTER THE FRAY! VAGUE! Empty Re: Kagero Tier List! Creating G4 Meta. ENTER THE FRAY! VAGUE!

Poste  DarkStriker Fre Sep 13, 2013 8:03 pm

Flare Whip ble lagt til.  Gleder meg til extra booster. G4 Kagero! YAY! Why Flare Whip? Og hvorfor nå? Flare Whip er egentlig ubrukelig fordi kagero manglet flame dragons, men etter Seal Dragon's kan du lage en full deck av flame dragons som fører til at han slår for syke tall veldig lett. Flare Whip slår for 16k uten boost og 21k med 1 trigger og hele 26k med 2 trigger uten boost. Med 7k booster slår den 23k uten triggers. Syke tall og lett å åpna. Nå legg til det med Dauntless Drive Dragon og få en syk beatstick deck. Siden ingen av boss kortene koster counterblast kan du spamme effekt som Corduroy, Berserk Dragon og Gatling Claw Dragon for lett retiring av kort. Han er defintivt kongen av Tier 2 med seal dragon support. Eneste disadvantage jeg kan se er at han er en 10k unit. Dette er ingen problem etter set 10 pga archetypes. Alle archetype deck slår sjeldent over 18k. 16k blir det nye magic number. Bare å si ifra på skype vis dere har lyst til å prøve decket jeg har lagd til Flare Whip!
DarkStriker
DarkStriker
Tactician
Tactician

Posts : 111
Join date : 29.11.2012

Til Toppen Go down

Kagero Tier List! Creating G4 Meta. ENTER THE FRAY! VAGUE! Empty Re: Kagero Tier List! Creating G4 Meta. ENTER THE FRAY! VAGUE!

Poste  DarkStriker Man Des 16, 2013 3:49 pm

Oppdatert med ekstra booster set.
DarkStriker
DarkStriker
Tactician
Tactician

Posts : 111
Join date : 29.11.2012

Til Toppen Go down

Kagero Tier List! Creating G4 Meta. ENTER THE FRAY! VAGUE! Empty Re: Kagero Tier List! Creating G4 Meta. ENTER THE FRAY! VAGUE!

Poste  DarkStriker Ons Jan 15, 2014 1:54 am

Små endring i plassering for tier listen. Jeg ville sakt både Vague og The End er like bra, men conroe gjør Vague mye bedre enn The End. The End starter pressure tidlig, mens Vague krever en ekstra runde og i tillegg til at du har sjanse for gradestuck. Kagero har ikke så mye God tier lenger med tanke på alle de boss kortene er like effektivt, men en vague deck som kjører conroe er defintivt best.
DarkStriker
DarkStriker
Tactician
Tactician

Posts : 111
Join date : 29.11.2012

Til Toppen Go down

Kagero Tier List! Creating G4 Meta. ENTER THE FRAY! VAGUE! Empty Re: Kagero Tier List! Creating G4 Meta. ENTER THE FRAY! VAGUE!

Poste  Magnus Ons Jan 15, 2014 3:00 pm

Må si dette er veldig informatives. Er bare at jeg ikke spiller Kagero, men veldig kult like vel.
Magnus
Magnus
Admin
Admin

Posts : 232
Join date : 31.08.2012
Age : 31
Location : Ski

https://www.youtube.com/kavasiki

Til Toppen Go down

Kagero Tier List! Creating G4 Meta. ENTER THE FRAY! VAGUE! Empty Re: Kagero Tier List! Creating G4 Meta. ENTER THE FRAY! VAGUE!

Poste  Darkbrussel Søn Feb 16, 2014 1:04 am

Jeg spiller Kagero Razz

Jeg spiller jo Seal Dragon Variant med Inferno Blockade og Dauntless Very Happy 10/10 ganger har jeg nok CB for å bruke Inferno sin ability. Bare sørge for at jeg alltid har minst 2 seal dragons i Damage Zone så er det sikra. Hvis jeg har 3 i Dmg zone og alle er Seal dragon så bruker jo selvfølgelig en av dem til [You must be registered and logged in to see this link.] Razz
Darkbrussel
Darkbrussel
The New Guy
The New Guy

Posts : 8
Join date : 29.01.2014
Age : 31

Til Toppen Go down

Kagero Tier List! Creating G4 Meta. ENTER THE FRAY! VAGUE! Empty Re: Kagero Tier List! Creating G4 Meta. ENTER THE FRAY! VAGUE!

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet