Norwegian's Cardfight!! Vanguard
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Trigger og mixed deck

3 posters

Go down

Trigger og mixed deck Empty Trigger og mixed deck

Poste  DarkStriker Tir Jan 15, 2013 4:12 pm

Leste nettop håndboka side 22 og det sier "The condition for a trigger to have effect is to "have a unit on a vanguard or rear-guard circle with the same clan as the trigger unit". If you do not meet the conditions, the trigger has no effect."
Det vil si at jeg kan ha en narukami rear guard og angel feather vanguard så trekke en crit trigger som tilhører narukami og gi alt effektene til angel feather vanguarden min?
DarkStriker
DarkStriker
Tactician
Tactician

Til Toppen Go down

Trigger og mixed deck Empty Re: Trigger og mixed deck

Poste  Eunbeen Tir Jan 15, 2013 6:43 pm

nei, siden Angel Feather vanguarden ikke kan aktivere Triggeren
Eunbeen
Eunbeen
Moderator
Moderator

Til Toppen Go down

Poste  DarkStriker Tir Jan 15, 2013 7:24 pm

Uh. I følge regelboken så kan den. Kriteria for å aktivere en trigger er at du har en rear eller vanguard av samme klan som triggeren.

EDIT: Les her. [You must be registered and logged in to see this link.]
Og siden mods må gjøre den synlig skal jeg bare quote en kis fort

The trigger's effect can be activated as long as you have at least one unit that has the same clan as the trigger. As for who the trigger's effect goes to, it's not clan specific.

For example,

Your VG is Alfred and you have a Bahr on the field.

1. You drive check a Embodiment of Spear Tahr. The trigger effect activates (As you have Bahr on the field, which is the same clan as Bahr) and you can give both the +5000 and + Critical 1 to Alfred.

2. You drive check a Miracle Kid (Oracle Think Tank). Since you do not have a OTT unit on the field, the trigger effect does not activate.

3. You drive check a Future Knight Llew. Trigger effect activates as Alfred is your VG and you can give the +5000 and/or Critical +1 to Bahr.
DarkStriker
DarkStriker
Tactician
Tactician

Til Toppen Go down

Poste  Rylkun Tir Jan 15, 2013 7:32 pm

Jupp , riktig det Very Happy

DarkStriker skrev:Uh. I følge regelboken så kan den. Kriteria for å aktivere en trigger er at du har en rear eller vanguard av samme klan som triggeren.

EDIT: Les her. [You must be registered and logged in to see this link.]
Og siden mods må gjøre den synlig skal jeg bare quote en kis fort

The trigger's effect can be activated as long as you have at least one unit that has the same clan as the trigger. As for who the trigger's effect goes to, it's not clan specific.

For example,

Your VG is Alfred and you have a Bahr on the field.

1. You drive check a Embodiment of Spear Tahr. The trigger effect activates (As you have Bahr on the field, which is the same clan as Bahr) and you can give both the +5000 and + Critical 1 to Alfred.

2. You drive check a Miracle Kid (Oracle Think Tank). Since you do not have a OTT unit on the field, the trigger effect does not activate.

3. You drive check a Future Knight Llew. Trigger effect activates as Alfred is your VG and you can give the +5000 and/or Critical +1 to Bahr.

Rylkun
Moderator
Moderator

Til Toppen Go down

Poste  Eunbeen Tir Jan 15, 2013 10:01 pm

[You must be registered and logged in to see this image.]
Eunbeen
Eunbeen
Moderator
Moderator

Til Toppen Go down

Poste  DarkStriker Tir Jan 15, 2013 11:51 pm

[You must be registered and logged in to see this image.]

Men jeg er borte neste søndag desverre =/ Sitter å chillern i danske båten. Han kompisen min Christopher kommer fortsatt da! Så jeg vil være tilbake igjen neste søndag der igjen med en ordentlig hybrid deck!
DarkStriker
DarkStriker
Tactician
Tactician

Til Toppen Go down

Poste  Sponsored content

Sponsored content

Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics