Norwegian's Cardfight!! Vanguard
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Starte et deck

4 posters

Go down

Starte et deck Empty Starte et deck

Poste  AngelicVanguardMaster Tor Feb 14, 2013 9:02 pm

Jeg har tenkte jeg skulle begynne og spille vanguard, så jeg trenger litt hjelp.
Bør jeg kjøpe en trial deck og bygge den opp ( forbedre den med booster packs) eller er det andre måter?
Jeg tror jeg vi ha gold paladin eller narukami, er det trial decks for dem i norge?? Question Wink

AngelicVanguardMaster
Ladder Climber
Ladder Climber

Posts : 18
Join date : 11.02.2013

Til Toppen Go down

Starte et deck Empty Re: Starte et deck

Poste  Magnus Tor Feb 14, 2013 9:26 pm

Du får alle Trial Deckene i Norge, dvs TD 1-6.

Vis du skal spille de mest spillte klanene så har du et Trial Deck å starte med. Så siden du vil spille Gold og Naru finnes det ikke et bedere sted en et Trial Deck.
Magnus
Magnus
Admin
Admin

Posts : 232
Join date : 31.08.2012
Age : 31
Location : Ski

https://www.youtube.com/kavasiki

Til Toppen Go down

Starte et deck Empty Re: Starte et deck

Poste  DarkStriker Fre Feb 15, 2013 1:47 pm

Vis klanen du skal spille eksisterer i TD variant, kjøp det og bygg fra det. Vis ikke gå på nettet og kjøp single cards eller les på nettet om hvilken booster eske som har mest av de kortene du trenger også kjøp 1 eske og bytt bort resten. Jeg FKS har tusenvis av Narukami, Angel Feather og ok mengdet av Gold Paladin fordi jeg har kjøpt 2 Booster box set 6. Men så klart venter jeg bare på Nahas så skal jeg få lagd meg en angel feather deck også Smile
DarkStriker
DarkStriker
Tactician
Tactician

Posts : 111
Join date : 29.11.2012

Til Toppen Go down

Starte et deck Empty Re: Starte et deck

Poste  Zindor Fre Feb 15, 2013 6:49 pm

ikke alle har muligheten til å kjøpe kort på nettet med tanke på alder og slikt. jeg anbefaler (som allerede er nevnt) å kjøpe et trial-deck med den klanen du liker/kan se for deg at du vil spille, kjøp det, finn ut hvilke kort du vil ha i decket, og så lag et topic for "bytting av kort" hvor du sier hvilke kort du trenger. kan spare en god del penger på bytting av kort enn å kjøpe boostere og håpe på at du får det du vil ha. såklart så er nok noen double/tripple rare's (RR/RRR) du finner ut at du vil ha, men om du skulle trenge noen common kort, så er jeg nesten sikker på at flesteparten her er villige til å gi bort disse kortene hvis de ikke har bruk for dem.

jeg vil også anbefale å finne ut HVA forskjellige decks/builds fokuserer på når det kommer til hvordan de bør spilles.

f.eks: om man har lett for å glemme ting (som jeg) så finner det visse decks som baserer seg veldig på at du aktiverer effekter i riktig tidspunkt, HUSKE å aktivere effektene og klare å holde styr på hva som skjer når.

Jeg vil bruke dark irregulars som et eksempel (ettersom det er ett av deckene jeg jobber på). Dark Irregulars har en god del kort som baserer seg på sjelen til vanguarden din, og mange av disse effektene kan kun aktiveres av å treffe motstanderen, mens andre fokuserer på hvor mange kort du HAR i sjelen før de får noen effekt. Dette betyr at det kanskje ikke er det beste valget for meg som ikke er så flink til å følge med på effekter.

så kort sagt, om du er flink til å huske på å aktivere effekter, så kan decks med masse effekter være skikkelig vanskelig å slå.

Eller om du foretrekker ren brutal styrke, så har de fleste decks (tror jeg) vanilla kort uten effekter som gjør opp med ren styrke.

Grade 1: 8000 atk <ingen effekt>

grade 2: 10000 atk <ingen effekt>

Grade 3: 10000 atk <får 2000 når de angriper vanguard>

kort som disse finner i de fleste decks, og er et fint bevis på at man ikke trenger fancy effekter for å kunne slå ut sin motstander.

vet dette ble ganske mye å lese, men jeg håper (hvis du leste) at det var til noe hjelp. Jeg vet (etter egen erfaring) at det å starte med feil deck som ikke passer spille-stilen din kan fort være penger bortkastet om du ikke klarer å tilpasse deg til det.
Zindor
Zindor
Moderator
Moderator

Posts : 78
Join date : 27.11.2012
Age : 34
Location : Oslo

Til Toppen Go down

Starte et deck Empty Re: Starte et deck

Poste  AngelicVanguardMaster Fre Feb 15, 2013 8:07 pm

Takk for hjelpen, jeg tror jeg skal gå for gold paladin. Jeg har hørt at det er et deck som ikke er for komplisert, men jeg for teste det selv ut når jeg får kjøpt det. Cool Laughing

AngelicVanguardMaster
Ladder Climber
Ladder Climber

Posts : 18
Join date : 11.02.2013

Til Toppen Go down

Starte et deck Empty Re: Starte et deck

Poste  DarkStriker Man Feb 18, 2013 9:09 pm

Gold Paladin er en klan som baserer seg rundt i å kalle frem rear-guards. De er ikke så sterke når det gjelder ren krefter, men de kan fylle opp bannen din så fort som du treffer grade 3 uten å ta i bruk mye av hånden din. Dette gjør at du får bedre forsvar mot motstanderene dine. De har også kort som gjør dem sterkere av å ha store mengder av dems egen klan på banen, men ikke så stor grad som Royal Paladins. De har også sist men ikke minst kort som gjør noe ekstra vis de blir kalt frem via decket gjennom en av gold paladinene sine effekt. Disse effektene er veldig game changing vis du får dem frem i viktige tidspunkter, men så klart så skjer ikke dette veldig ofte.... eller kanskje ikke *Ser på Valle*.
DarkStriker
DarkStriker
Tactician
Tactician

Posts : 111
Join date : 29.11.2012

Til Toppen Go down

Starte et deck Empty Re: Starte et deck

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet